SAĞLIK

Kardiyoloji Uzmanından Meyan Şerbetini Aşırı Tüketen Şanlıurfalılara Uyarı

Şanlıurfa'da Harran Üniversitesi Hastanesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Halil Fedai, sıcak havaların etkisiyle tüketimi artan meyan kökü şerbetinin aşırı kullanımının ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği konusunda uyarılarda bulundu.

Abone Ol

Doç. Dr. Fedai yaptığı açıklamada, meyan kökü şerbetinin ölçülü tüketildiğinde bazı faydalar sağladığını ancak fazla içilmesi durumunda özellikle tansiyon ve kalp hastalıkları bulunan kişiler için risk oluşturduğunu belirtti.

Su Ve Tuz Tutulumuna Neden Olabiliyor

Meyan kökünün vücutta su ve tuz tutulmasına neden olduğunu ifade eden Doç. Dr. Fedai, “Fazla miktarda tüketildiğinde tansiyon yükselmesine yol açabiliyor. Özellikle kalp yetmezliği bulunan hastalarda sıvı ve tuz tutulumu nedeniyle mevcut hastalığın kötüleşmesine neden olabiliyor” dedi.

Ritim Bozukluklarını Tetikleyebilir

İçeceğin aynı zamanda iyon dengesizliğine yol açabildiğini kaydeden Doç. Dr. Fedai, bu durumun ciddi kalp ritim bozukluklarını tetikleyebileceğine dikkat çekti.

Meyan kökü şerbeti için herkes için geçerli belirli bir tüketim miktarının bulunmadığını vurgulayan Doç. Dr. Fedai, tüketim miktarının kişinin sağlık durumuna göre değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

Doktora Danışmadan Tüketmeyin

Tansiyon, kalp yetmezliği ve ritim bozukluğu bulunan vatandaşlara çağrıda bulunan Doç. Dr. Fedai, “Bu hastalıkları bulunan kişilerin meyan kökü şerbeti tüketmeden önce mutlaka doktorlarına danışmaları uygun olacaktır” ifadelerini kullandı.