GÜNDEM

Urfa'ydık 42 Yıldır Şanlıurfa'yız

Şanlıurfa’ya “Şanlı” unvanının verilişinin 42’nci yıl dönümü dolayısıyla Asri Mezarlıktaki Osmanbey Şehitliği’nde tören düzenlendi. Törene Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak ile il protokolü katıldı.

Abone Ol

TBMM tarafından Urfa’ya verilen “Şanlı” unvanının 42. yıl dönümü dolayısıyla Osmanbey Şehitliği’nde anma programı düzenlendi. Törende, kentin Milli Mücadele’de gösterdiği kahramanlık bir kez daha minnetle yad edildi.

Program, Atatürk Anıtı’na çelenk sunulmasıyla başladı. Ardından saygı atışı gerçekleştirildi, saygı duruşunda bulunuldu ve İstiklal Marşı okundu. Kur’an-ı Kerim tilaveti ve yapılan duaların ardından şehit mezarlarına karanfiller bırakıldı.

Törende, Şanlıurfa’nın “Şanlı” unvanını alış sürecinin tarihi önemi vurgulanırken, aziz şehitlerin fedakârlığının unutulmayacağı ifade edildi.

Etkinlik, yapılan duaların ardından sona erdi.

Urfa'ydık 42 Yıldır Şanlıurfa'yız

Urfa’nın adının “Şanlıurfa” olarak değiştirilmesi için dönemin Urfa Milletvekili Osman Doğan ve 17 milletvekili tarafından hazırlanan kanun teklifi, 12 Haziran 1984 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde kabul edildi. Söz konusu düzenleme, 22 Haziran 1984 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi ve Urfa'nın adı “Şanlıurfa” adını aldı.

Kurtuluş Savaşı yıllarında işgal güçlerine karşı verdiği destansı mücadeleyle tarihe geçen Şanlıurfa, bu kahramanlığının bir nişanesi olarak 2016 yılında TBMM Genel Kurulu’nda oy birliğiyle kabul edilen kararla İstiklal Madalyası’na da layık görüldü.

Şanlıurfa, “Şanlı” unvanının 42. yıl dönümünde bir kez daha geçmişteki kahramanlık destanını gururla hatırladı.