Vali Şıldak, mesajında Urfalıların Kurtuluş mücadelesinde sergilediği eşsiz kahramanlık, vatan sevgisi ve bağımsızlık uğruna gösterdiği büyük fedakarlıkla milletimizin gönlünde müstesna bir yere sahip olduğunu belirtti.
Halkın işgalci güçlere karşı örnek bir mücadele verdiğini ifade eden Şıldak, mesajında şu ifadeleri kullandı:
Şanlıurfa'mıza "Şanlı" unvanının verilişınin 42'nci yıl dönümünü gurur ve coşkuyla kutluyoruz.
11 Nisan 1920'de yazdığı destanla işgalci güçlere karşı bağımsızlık mücadelesinin en güzel örneklerinden birini sergileyen aziz ecdadımızın kahramanlığı, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından 22 Haziran 1984 tarihinde ilimizin adına eklenen "Şanlı" unvanı ile taçlandırılmıştır. Bu unvan, Şanlıurfa halkının gösterdiği eşsiz direnişin ve sarsılmaz vatan sevgisinin en anlamlı nişanesidir.
Tarihin sıfır noktası Göbeklitepe'den Balıklıgöl'e, kadim medeniyet mirasından kültürel zenginliğine kadar pek çok değeri bünyesinde barındıran Şanlıurfa'mız, geçmişinden aldığı güçle bugün de ülkemizin gelişimıne katkı sunmaya devam etmektedir.
Bu anlamlı yıl dönümünde başta Milli Mücadele kahramanlarımız olmak üzere, vatan uğruna canlarını feda eden tüm şehitlerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyor; kahraman gazilerimize sağlıklı ve huzurlu bir ömür diliyorum.
"Şanlı" unvanını gururla taşıyan kadim şehrimizin tüm hemşehrilerinin bu anlamlı gününü en içten dileklerimle kutluyor, birlik ve beraberlik içerisinde nice güzel yarınlara ulaşmamızı temenni ediyorum.”